Basın Bültenleri Anadolu Sigorta
Mehmet Şencan: “Yeni normalde sağlık, siber güvenlik ve alacak sigortaları ön plana çıkacak”
Medyada Biz
Tümünü Gör
Tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs salgınının sigorta sektörü üzerindeki etkisini değerlendiren Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, bu süreçte sektörün verdiği sınavı çok başarılı bulduğunu, yeni normalde ise sağlık, siber güvenlik ve alacak sigortalarının daha çok ön plana çıkacağını söyledi.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, tüm dünyayı saran ve Türkiye’de de yaklaşık dört aydır etkilerini gösteren Koronavirüs (COVID-19) salgınının sigorta sektörü üzerine etkilerini değerlendirdi. Sektörün bu süreçte verdiği sınavın oldukça başarılı olduğunu belirten Şencan, yeni normalde sigorta sektöründe özellikle sağlık, siber güvenlik ve alacak sigortalarının ön planda olacağını söyledi.
“Sigorta sektörü önemli bir dayanışma sergiledi”
Evden çalışma sistemine geçilmesiyle birlikte Anadolu Sigorta’nın, teknik alt yapısı sayesinde hiçbir sorun yaşamadan çalışmalarını sürdürdüğünü, 1 Haziran itibariyle de yüzde 20 kapasiteyle ofise döndüklerini ifade eden Şencan: “Bu süreçte devletimiz, Türkiye Sigortalar Birliği ve sigorta şirketleriyle birlikte tüm sektör çok iyi bir sınav verdi. Çok yerinde ve hızlı önlemler alındı. Zorunlu sigortalarda primler ertelendi, indirimler yapıldı. Tüm şirketler sigortalılara yönelik önemli paketler açıkladı. Sigorta sektörü için pandemi bir istisnaydı, buna rağmen sigortaya dâhil edildi. Bu bir geçiş, dayanışma, birlik ve beraberlik dönemi. Sektör olarak önemli bir dayanışma sergiledik. Biz de Anadolu Sigorta olarak bu süreçte müşterilerimize yönelik indirimler, taksit sayılarının artırılması, ödemelerin ertelenmesi gibi birçok uygulama hayata geçirdik. Hem sigortalılarımızı hem de acentelerimizi rahatlatmak adına üzerimize düşeni fazlasıyla yapmaya çalıştık.” dedi.
“Yeni dönemde sağlık, siber güvenlik ve alacak sigortaları öne çıkacak”
Bu tip sıkıntılı dönemlerde tasarruf yapılan ilk alanlardan birinin sigorta harcamaları olduğunu belirten Şencan; “Pandemi döneminde sektörde daralma oldu ve primlerde de bir miktar düşüş gerçekleşti. Mayıs ayından bu yana ise normale dönme eğilimi var. Ancak bundan sonraki dönemde yükselişin devam edeceğini öngörüyoruz” diye konuştu. Yeni dönemde özellikle sağlık sigortalarının ön plana çıkacağını vurgulayan Şencan sözlerini şöyle sürdürdü: “En yakın salgın 1918’lerde olduğu için kimse bu duruma hazır değildi. Tüm dünya ülkelerinin ekonomileri ciddi şekilde etkilendi. Herkes evlere çekildi ve geçmişte ne yaptığını, yeni dönemde ne tür dersler çıkarması gerektiğini düşündü. Sigorta sektörü öncelikle sürdürülebilirlik ve iş sürekliliğine odaklandı. Hepimiz bu riskleri dikkate almaya başladık ve iş sürekliliğinin önemini bir kez daha görmüş olduk. Sağlık sigortaları tarafında, özellikle fiyatı uygun olan tamamlayıcı sağlık sigortası konusunda ciddi bir farkındalık oluştu. Diğer taraftan, teknoloji en üst seviyede kullanılınca, siber güvenlik konusu ve siber sigortalar da daha çok gündeme gelmeye başladı. Önümüzdeki dönemde bu alan gelişmeye devam edecek. Ayrıca yine bu dönemde alacak sigortalarının da ön plana çıkacağını öngörüyoruz.”
Pandemi sürecinde müşteri ihtiyaçlarına hızlı çözümlerle yanıt veren Anadolu Sigorta bir ilki daha gerçekleştirerek Riskli Hastalıklar Sigortası kapsamına seçimli Covid-19 teminatı ekledi. Yeni kapsama alınan Covid-19 teminatı ile artık daha geniş bir güvence sağlayan Riskli Hastalıklar Sigortası, Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarına özel bütçe dostu indirimli primleriyle sunuluyor
Pandemi sürecinde gelişen koşullar doğrultusunda müşteri ihtiyaçlarına hızla yanıt verebilmek üzere yeni bir uygulamayı daha hayata geçiren Anadolu Sigorta, sektörde bir ilk olarak Riskli Hastalıklar Sigortası poliçesi kapsamında Covid-19 teminatını seçimli olarak sunmaya başladı. Bu kapsamda, Riskli Hastalıklar Sigortası ürününü satın alacak sigortalılar düşük bir ek prim karşılığında Covid-19 teminatını poliçelerine dâhil edebiliyor.
Gerek sağlık gerek ise ekonomik anlamda bir tehdit olan pandemi sürecinde, Anadolu Sigortalıların kendilerini daha güvende hissetmeleri için ek teminatlar, yeni uygulamalar ve özel indirimler sunduklarını belirten Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Erdinç Gökalp; “Kuşkusuz sağlık herkesin birinci önceliği. Biz de ülkemizin lider sigorta şirketi olarak, tüm sigortalılarımızın sağlığını korumak ve her konuda kendilerini güvende hissetmelerini sağlamak için çalışıyoruz. Bu amaçla, geçirmekte olduğumuz olağanüstü süreçte müşterilerimizin güncel beklentilerini karşılayarak Riskli Hastalıklar Sigortası ürünümüzü seçimli Covid-19 teminatı eklenebilir şekilde yeniledik ve Ekim ayına kadar sunduğumuz özel indirimler ile müşterilerimizin bu riske karşı güvence altında olmalarını sağlayabilmeyi hedefliyoruz.” dedi.
Anadolu Sigorta uzun soluklu sürdürülebilirlik yolculuğunda, Çevresel ve Sosyal Risk Yönetim Sistemi Projesi ile önemli bir adım daha attı. Escarus danışmanlığında başlatılan projeyle, sigortacılık faaliyetleri ile çevresel ve sosyal risk yönetimi konularının entegrasyonu sağlanacak.
Tüm dünyada Koronavirüs salgını ile mücadele devam ederken sürdürülebilirliğin önemi gün geçtikçe daha net ortaya çıkıyor. Sektörde fark yaratan uygulamalarıyla dikkat çeken Anadolu Sigorta da bu dönemde yine öncü bir uygulamaya imza atarak sürdürülebilirliğin altını bir kez daha çizdi. Bu kapsamda Escarus danışmanlığında, çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik faktörlerinin şirket yönetiminde ve ürün/hizmet süreçlerinde bir bütün olarak gözetilmesi; bu faktörlere bağlı risklerin ve fırsatların etkin bir biçimde yönetilmesini amaçlayan bir Çevresel ve Sosyal Yönetim Sistemi Projesi (ÇSYS) başlatıldı.
Anadolu Sigorta’nın sürdürülebilirlik yaklaşımını iş süreçlerinin bir parçası haline getirmek amacıyla başlattığı projeyle, sigortalama ve fon yönetimi süreçlerinde ekonomik sürdürülebilirliğin yanı sıra çevresel ve sosyal sürdürülebilirliğin de gözetilmesine yönelik bir sistem kurgulanması amaçlanıyor. Bu projeyle Anadolu Sigorta’nın sigortacılık faaliyetleri ile çevresel ve sosyal risk yönetimi konularının entegrasyonu sağlanacak. Anadolu Sigorta’nın, sürdürülebilirlik anlayışını şirket politikalarına dahil ederek bu kapsamda pek çok proje hayata geçirdiğini belirten Anadolu Sigorta I. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu, “Sürdürülebilirlik konusu uzun zamandır önemli gündem başlıklarımızdan biri. Bu konuyu daha sistematik bir şekilde ele alıp, somut adımlar atmak için geçtiğimiz yıl Sürdürülebilirlik Komitesi’ni kurduk. Sürdürülebilirlik, Çevre ve İklim Değişikliği gibi Politikalar yayımlayarak başlattığımız sürdürülebilirlik çalışmalarını, Çevresel ve Sosyal Risk Yönetim Sistemi Projesi ile devam ettiriyoruz. Ekonomik performansın yanı sıra çevresel ve sosyal etkilere yönelik performansın da paydaşlarla şeffaf biçimde paylaşıldığı yıllık Sürdürülebilirlik Raporlamalarımızın yanında, uluslararası standartlar ve iyi uygulamalar ile uyumlu olarak kurgulanacak, Çevresel ve Sosyal Risk Yönetim Sistemi projemiz ile sektörde bu konudaki öncü rolümüzü sürdürmüş olacağız” dedi.
Anadolu Sigorta, farklı sektörlerden başarılı uygulamaların, vizyon veren yaklaşımların, yapay zeka çalışmaları ve teknolojinin öncü kullanımlarının ödüllendirildiği Trust İstanbul’da, En Güvenilir Sigorta Şirketi ödülünün sahibi oldu.
16 farklı sektörden güven veren markaların ödüllendirildiği Trust Istanbul Visionary Talks Ideas & Experiences & Awards 2020 online olarak gerçekleşti. Trust İstanbul’un web sitesi ile Youtube ve Facebook kanallarında yayınlanan ve binlerce izleyiciye ulaşan “Yenilikçi Bakış Açılarıyla Güven Veren Markalar Konferansı” ardından gerçekleşen ödül töreninde, Anadolu Sigorta En Güvenilir Sigorta Şirketi oldu. Türkiye’nin en güven veren marka ve kurumlarının halk oylamasıyla seçildiği Trust Ödüllerinin kazananları, Türkiye genelinde, 75 ilde, 18-60 yaş arası, kategorinin kullanıcısı olan, %50 kadın, %50 erkek olmak üzere ABC1C2 ses hedef kitle ve 1.400 kişinin halk oylaması ile bağımsız mobil araştırma şirketi Twentify tarafından yapılan online anketlerle belirlendi.
Konuyla ilgili açıklama yapan Anadolu Sigorta 1. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu, “Yaptığımız işte güven unsuru çok önemli. Tüm yatırımımız, hayata geçirdiğimiz tüm çalışmalar, tüketicilerimizin, kendilerini, sevdikleriyle birlikte güvende hissetmeleri için. Özellikle Trust İstanbul gibi halk oylamasıyla belirlenen ödüllerde gösterdiğimiz başarı, bu güveni yıllara dayanan bilgi ve deneyimimiz ve öncü uygulamalarımızla inşa ettiğimizin en güzel göstergelerinden biri. Sigortalılarımızın takdirleriyle kazandığımız bu ödüller, çalışmalarımıza daha yüksek bir motivasyonla devam etmemizi sağlıyor” dedi.
Covid – 19 pandemisi döneminde iş dünyası ve sosyal hayatta değişen önceliklere, yaşanan dönüşüme işaret eden Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, pandemi gündemi gölgesinde, beklenen Marmara depremi gerçeğinin unutulmaması konusunda uyarıda bulundu. Şencan hem sigorta şirketleri hem de bireysel bazda alınması gereken önlemleri anlattı.
Etkisi devam eden Covid – 19 pandemisi ile birlikte tüm iş dünyası ve sosyal hayattaki dönüşüme, değişen önceliklere dikkat çeken Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan pandemi gündemi nedeniyle beklenen Marmara depremi gerçeğinin ikinci plana atılmaması gerektiği yönünde uyarıda bulundu. Şencan, “Depremin etkilemesi beklenen bölgede ulusal sanayi üretiminin yaklaşık %50’si gerçekleştiriliyor. 1999 depreminden kaynaklanan fiziksel hasarın GSMH’nın yaklaşık %10’u civarında olduğuna ilişkin bir tahmin var; bugün aynı oranda bir zarar 80-90 milyar dolar gibi rakamlara denk gelir. Türkiye’de halen ekonominin en önemli unsurları olan KOBİ’in yarısının sigorta teminatı olmadığına dair ciddi tahminler söz konusu. Öte yandan deprem gibi katastrofik hasarlarda sadece fiziksel hasar değil, üretim kesintisi ve iş durması nedeniyle pazar kaybı, kar kaybı, işsizlik gibi çok daha büyük ekonomik maliyetler söz konusu olabiliyor” dedi.
Şencan alınması gereken önlemleri ise şöyle sıraladı: “Başta sigorta şirketleri olmak üzere tüm sektör paydaşlarının ülke ekonomisini bir an önce normale döndürebilmek adına depreme özel iş sürekliliği planları yapması gerektiğini vurgulamalıyız. Özellikle finansal piyasaların deprem sonrasında kısa sürede normale dönme sürecinin tasarlanması ve tatbikatının yapılması gerekiyor. İhtiyari deprem sigortasının KOBİ’ler için yaygınlaştırılması şart gözüküyor. Bireysel olarak da sektör çalışanlarının her birinin kendi aileleri için “afet ve acil durum toplanma” planlarını yapmalarının gerekli olduğunu düşünüyorum. Çünkü deprem günü geldiğinde sigortacıların önce ailelerini hızla emniyet altına almaları sonra da işlerinin başlarına geçmeleri kritik önemde olacak.”
Deprem riskleri Anadolu Sigorta güvencesinde
Depreme bireysel hazırlık sürecinde Zorunlu Deprem Sigortası’nın önemine bir kez daha dikkat çeken Şencan, “Zorunlu Deprem Sigortası mesken güvencesi sunarken, Türkiye için de bir teminat havuzu niteliğinde. Özellikle deprem sonrasında büyüklüğü önem kazanan bu finansal havuz, gerçekleşen depremlerdeki ihtiyaç sahiplerinin garantisi olma niteliği taşıyor” dedi. Daha kapsamlı teminat isteyenler için ise Anadolu Konut Paket Sigortası alternatifine işaret eden Şencan, şöyle devam etti: “Anadolu Konut Paket Sigortası konutun değerinin, Zorunlu Deprem Sigortası limitini aşan kısmı ile ev içindeki eşya için deprem teminatı altına alıyor. Öte yandan bu ürünler ile birçok asistans hizmete de tek poliçe içerisinde sahip olmak mümkün. Üstelik, ev ve içindeki eşyanın yanı sıra, evin içinde yaşayanlar ile sorumluluklar da teminat altına alınabiliyor.”
Anadolu Sigorta, Brand Finance tarafından hazırlanan “Türkiye’nin en değerli ve en güçlü markaları” listesinde bu sene de lider sigorta şirketi oldu.
Dünyanın önde gelen bağımsız marka değerleme danışmanlık şirketi Brand Finance, Türkiye’nin en değerli ve en güçlü markaları raporunun 2020 sonuçlarını açıkladı. Anadolu Sigorta geçen yıl olduğu gibi bu yıl da listenin en değerli ve güçlü sigorta markası oldu.
Konuyla ilgili açıklama yapan Anadolu Sigorta I. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu, “Türkiye’nin ilk ulusal sigorta şirketi olarak, yıllara dayanan sigortacılık birikiminin getirdiği güçlü bir kurumsal yapıya ve finansal güce sahibiz. Diğer taraftan dinamik, yenilikçi ve müşteri odaklı bir yaklaşımla hareket ediyoruz. Bugün yurt çapında 2 bin 500 profesyonel acentemiz ve Türkiye İş Bankası şubeleri aracılığıyla hayat dışındaki tüm konvansiyonel sigorta branşlarında faaliyet gösteriyor, bunun yanında dünyada dahi yeni gündeme gelen ve ezber bozan yeni sigortacılık uygulamalarını ve ürünleri hayata geçiriyoruz. Gerek güçlü finansal yapımızın gerekse marka algımızın hem tüketicilerimizin hem de Brand Finance gibi prestijli kurumların değerlendirmelerinden tam not alması ise en önemli motivasyon kaynaklarımızdan biri” dedi.
2007’den bu yana her yıl hazırlanan Brand Finance En Değerli Marka Sıralaması, erişilebilir finansal verilere ve analist gözlemlerine dayanan bir değerlendirme sonucu belirleniyor. Listenin yaklaşık yüzde 90’ına ait veriler, KAP’tan temin ediliyor. Brand Finance, genel tabloları hazırlarken markalı faaliyete ait son 3 yıllık geçmiş finansal verileri yorumluyor ve gelecek 5 yıla ait projeksiyon yapıyor. Marka değeri için, satışlar içerisinde markaya ait pay değerlendirilirken, gelecek yıllarda beklenti ne kadar yüksek olursa marka değeri o denli artıyor.
Anadolu Sigorta, sektörde bir ilke daha imza atarak, sağlık sigortası başvuru süreçlerini dijitalleştirdi. Hem sigortalılar hem de satış kanalları için sağlık sigortası başvuru aşamalarının takibini kolaylaştıran uygulama, sigortalıların diledikleri yerden hızlı ve kolayca başvuru formu sürecini tamamlayabilmelerini sağlıyor.
Sürekli gelişen ihtiyaçlar doğrultusunda daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak hedefiyle sektöre yön veren Anadolu Sigorta, sağlık sigortası başvurularında Dijital Form uygulamasına geçti. Müşterilerin sağlık sigortası başvurularını mobil telefon, tablet ve web sitesi üzerinden hızlı ve kolay bir şekilde, diledikleri yerden yapabilmelerini sağlayan uygulama, acenteler için başvuru aşamalarının takibini de kolaylaştırıyor.
Yeni uygulama ile acenteler tekliflerini oluşturduktan sonra Dijital Formu tek tıkla müşterilerine iletebiliyor, iş akışının hangi aşamada olduğunu takip edebiliyor. Ayrıca formlar dijital ortamda kaydedilerek, matbu evrak kaybı ve arşiv problemlerini de ortadan kaldırıyor.
Dijital sigortacılık alanında hayata geçirdikleri öncü uygulamalarla, hem sigortalılar hem de satış kanalları için hayatı kolaylaştırmaya devam ettiklerini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Erdinç Gökalp, “Sağlık sigortası başvurularında Dijital Form uygulamamız sektörde bu alanda öncü bir çalışma. Bu yeni uygulamayla her zaman olduğu gibi regülasyonlara yönelik gerekli hassasiyeti ve sigortalılarımızın veri güvenliklerini maksimum düzeyde gözetirken, müşterilerimize ve paydaşlarımıza daha yalın deneyimler sunuyoruz. Dijital Form uygulamamız, müşteriyi tanıyan, cinsiyetine göre sağlık sorunlarını sınıflandırarak yönlendiren akıllı sahalar ile tek formda tüm onay ve beyanları tamamlanabilir kılıyor. Kullanıcı dostu yönergeler içeren hızlı ve kolay kullanımıyla mobil telefon, tablet ve web üzerinden sağlık sigortası başvuru işlemlerinin tamamlanmasına olanak sağlıyor. Bu yönleri ile uygulama, sağlık sigortası başvuru ve üretim süreçlerinin kısaltılması ile yüksek müşteri memnuniyetini hedeflerken satış kanallarımız için de pek çok avantaj sağlıyor.” dedi.
Anadolu Sigorta Acentası Konya Sigorta Aracılık Hizmetleri Limited Şirketi
Konyada sigorta konya sigorta en uygun sigorta konya sigorta en ucuz sigorta dask konut ev işyeri kobi sağlık tamamlayıcı sağlık mühendislik nakliyat yangın makina kırılması elektronik cihaz sigortası tarım sigortası trafik kasko sigortalarında en cazip fiyat sigorta en uygun fiyat sigorta en ucuz fiyat sigorta en kapsamlı sigorta en güvenilir acente acenta en yakın acente acenta en deneyimli acente acenta en tecrübeli acente acenta en hesaplı sigorta en mantıklı fiyat en makul fiyat en geniş kapsamlı sigorta en düşük fiyatlar sigortalar konya sigortada